Ste na LinkedIn-u?
Če še niste vam ga toplo priporočam. V tem članku se bom potrudil odgovoriti zakaj. Hkrati pa bom odstranil še nekaj ostankov stereotipa, ki se je LinkedIn-a v Sloveniji v preteklosti zelo držalo – da je to platforma za iskanje zaposlitev. Torej, da si ustvariš profil takrat, ko iščeš novo zaposlitev. Upam, da so podjetja ta stereotip »prerasla«. Platforma LinkedIn namreč ponuja veliko več in napovedan razvoj je zelo obetaven. Možnosti, ki jih platforma ponuja presega en članek, zato se bom danes pri podrobnem opisu dotaknil samo plačljivega modula »Sales Navigator«. Ta je zanimiv predvsem za vzpostavitev B2B kontaktov in grajenje B2B prodajnih mrež.
Fotografija (vir: https://pixabay.com )
Kaj je LinkedIn?
LinkedIn predstavlja ključno platformo za profesionalno mreženje, ki je s svojim obsežnim omrežjem, obsegajočim več kot 1 milijardo članov po vsem svetu, postala nepogrešljivo orodje za podjetja in posameznike, ki želijo razširiti svoj profesionalni doseg. S svojimi edinstvenimi funkcionalnostmi omogoča uporabnikom, da izkoristijo potencial digitalnega trženja, razvijajo profesionalne odnose in izboljšujejo svojo vidnost na trgu.
Prednosti LinkedIna za podjetja
Ključne prednosti uporabe LinkedIn-a za podjetja so:
Izboljšana blagovna znamka in vidnost: aktivna prisotnost na LinkedInu se izkaže kot ključna strategija za podjetja, ki si prizadevajo za izboljšanje svoje blagovne znamke in povečanje vidnosti na trgu. S skrbno pripravljenimi objavami, ki odražajo strokovnost, inovativnost in vrednote podjetja, lahko podjetja učinkovito komunicirajo svojo identiteto in strokovno znanje širšemu krogu profesionalcev. Udeležba v relevantnih skupinah in aktivno sodelovanje v diskusijah ne le da podkrepi avtoriteto podjetja v določeni industriji, temveč tudi spodbuja angažiranost in vzpostavlja globlje povezave z enako mislečimi posamezniki in potencialnimi strankami. Interakcija z drugimi člani, bodisi preko komentarjev, deljenja vsebin ali direktnega sporočanja, dodatno krepi prepoznavnost podjetja in podpira razvoj močne mreže profesionalnih odnosov. Ta pristop ne samo da izboljšuje blagovno znamko podjetja in povečuje njegovo vidnost, temveč tudi ustvarja trajnostno platformo za rast in razvoj v konkurenčnem poslovnem okolju.
Globalni dostop do talentov: v kontekstu naraščajoče konkurence na globalnem trgu talentov, LinkedIn predstavlja neprecenljivo orodje za podjetja pri iskanju in privabljanju vrhunskih profesionalcev. Z dostopom do globalnega omrežja profesionalcev, LinkedIn podjetjem omogoča, da presežejo tradicionalne metode zaposlovanja in direktno nagovorijo potencialne kandidate iz različnih industrijskih sektorjev in geografskih lokacij. Ta platforma ne le da razširja geografski in sektorski doseg pri iskanju talentov, ampak tudi omogoča podjetjem, da predstavijo svojo kulturo, vrednote in karierne priložnosti širšemu krogu potencialnih zaposlenih. S funkcijami, kot so napredno iskanje, objave delovnih mest in priporočila, LinkedIn služi kot most med podjetji in profesionalci, ki iščejo nove karijerne priložnosti. Za mala in srednje velika podjetja, ki morda nimajo obsežnih virov za zaposlovanje, LinkedIn predstavlja še posebej dragoceno orodje, saj omogoča ciljno iskanje talentov in gradnjo blagovne znamke delodajalca brez potrebe po velikih investicijah v zaposlovalne kampanje. Tako LinkedIn ne le povečuje vidnost teh podjetij v globalnem prostoru, temveč tudi izboljšuje njihovo konkurenčnost pri privabljanju in zadrževanju talentov.
Fotografija (vir: https://pixabay.com )
Ciljno oglaševanje na LinkedInu: predstavlja močno orodje za podjetja, ki želijo svoje sporočilo učinkovito doseči do specifičnih skupin profesionalcev. Zahvaljujoč obsežni bazi podatkov LinkedIna, ki zajema podrobnosti o industriji, poklicnih vlogah, izobrazbi in geografski lokaciji članov, lahko podjetja natančno usmerjajo svoje oglaševalske kampanje do najbolj relevantnih občinstev. Ta pristop omogoča višjo stopnjo personalizacije in relevantnosti oglasa, kar povečuje možnosti za angažiranje in konverzijo. LinkedInovo ciljno oglaševanje podpira različne formate, vključno z sponzoriranimi vsebinami, sporočili InMail in dinamičnimi oglasi, kar omogoča podjetjem, da kreativno in strateško pristopijo k svojim oglaševalskim ciljem. S prilagodljivimi možnostmi ciljanja in obsežnimi analitičnimi orodji za sledenje učinkovitosti kampanj, LinkedIn podjetjem ne le pomaga doseči prave osebe ob pravem času, temveč tudi optimizirati svoje oglaševalske strategije za maksimalni ROI.
Učinkovito Mreženje in Poslovne Priložnosti: LinkedIn omogoča podjetjem, da gradijo in negujejo poslovne odnose, ki lahko vodijo do novih priložnosti. Funkcionalnosti, kot so priporočila in potrdila, dodatno krepijo zaupanje v profesionalne veščine podjetja.
Učinkovito Mreženje in Poslovne Priložnosti: V tem je glavna moč LinkedIn-a. Alternativne platforme v tem pogledu praktično ni. LinkedIn igra ključno vlogo pri učinkovitem mreženju in odkrivanju novih poslovnih priložnosti za podjetja vseh velikosti. Z omogočanjem gradnje in negovanja poslovnih odnosov preko svoje platforme, LinkedIn odpira vrata do širokega spektra potencialnih partnerstev, strank in talentov. Funkcionalnosti, kot so priporočila in potrdila, igrajo pomembno vlogo pri krepitvi zaupanja v strokovnost in zanesljivost podjetja. Ko zadovoljni klienti ali sodelavci podelijo priporočila ali potrdijo veščine, to služi kot močan socialni dokaz, ki potencialnim partnerjem ali strankam zagotavlja dodatno varnost pri odločanju za sodelovanje. Ta vidik LinkedIna omogoča podjetjem, da se ne le povežejo z relevantnimi posamezniki in organizacijami, ampak tudi utrdijo svoj položaj v industriji kot zaupanja vreden in kompetenten akter. Izgradnja takšne mreže je mogoča tudi s profilom, ki je brezplačen. Hitrejši in bolj ciljan način pa omogoča plačljivi del t.i. »Sales Navigator«.
Sales Navigator
Ciljano in personalizirano komuniciranje: Sales Navigator omogoča podjetjem, da natančno ciljajo potencialne stranke s pomočjo podatkovno vodenih analiz in vpogledov. Orodje omogoča iskanje strank na podlagi specifičnih kriterijev – po:
- industriji oz. sektorjih,
- geografski omejenosti (po državah ali regijah),
- vlogah, ki jih posamezniki imajo v podjetjih (npr. nabavna služba, ali pa »busienss developer«,…),
- nazivih, ki jih imajo posamezniki v podjetju (CEO, direktor, …).
Vse to povečuje učinkovitost prodajnih oz. poslovnih prizadevanj. Kaj to pravzaprav pomeni? To pomeni, da s pomočjo navedenih filtrov pridete do seznama točno določenih oseb. Žal Sales Navigator ne omogoča, da potem ta ves seznam naenkrat nagovorite. To je sicer možno v obliki plačljivega oglaševanja. Pa vendar, Sales Navigator omogoča, da vsako posamezno osebo osebno nagovorite. Pri tem pa lahko uporabite 1.900 znakov in ne samo 300, kot v primeru kontaktiranja oseb izven Sales Navigatorja. Dodate pa lahko tudi priponko.
Spremljanje ciljnih strank:
S pomočjo »Sales Navigatorja« lahko preprosto in sistematično spremljate kaj določene stranke počnejo. O vsaki njihovi objavi ste lahko obveščeni – na ta način pa ste na tekočem kaj stranke želijo in potrebujejo.
Sales Navigator omogoča, da si iskalne nize tudi shranite. Z majhnimi spremembami (npr. ciljne države) lahko z malo dela pridete do novih rezultatov.
Fotografija (vir: www.rawpixel.com )
Pogled v prihodnost
Poglejmo še v bližno prihodnost uporabe LinkedIna in Sales Navigatorja. LinkedIn nenehno izboljšuje Sales Navigator z uvajanjem novih funkcij, kot so z UI podprta iskanja, Account IQ in integracije z CRM sistemi. Te inovacije obetajo še večjo učinkovitost in personalizacijo v prodajnih procesih, kar bo podjetjem omogočilo, da ostanejo korak pred konkurenco v digitalno usmerjenem poslovnem okolju.
Integracija z obstoječimi CRM sistemi odpira vrata k bolj tekočemu in sinhroniziranemu upravljanju strank, kar zagotavlja, da so vse prodajne aktivnosti usklajene in da podatki o strankah ostanejo ažurni. Ta zmožnost ne le povečuje produktivnost prodajnih ekip, temveč tudi izboljšuje kakovost interakcij s strankami, kar vodi do globljih in bolj smiselni odnosov.
Poleg tega, prihodnost Sales Navigatorja obeta še večji poudarek na personalizaciji in avtomatizaciji, s čimer se bodo prodajne strategije še bolje prilagajale individualnim potrebam in vedenjem potencialnih strank. To bo omogočilo podjetjem, da svoje prodajne pristope še bolj fino nastavijo in tako povečajo svojo konkurenčnost.
Slika (vir Dall-E: https://chat.openai.com
Zaključek
V kontekstu nenehno spreminjajočega se digitalnega okolja, LinkedIn in Sales Navigator ostajata ključna za podjetja, ki želijo ostati relevantna, izboljšati svojo prodajno učinkovitost in izkoristiti nove poslovne priložnosti. Z zavezo k nenehnemu izboljševanju in prilagajanju na nove tehnologije, LinkedIn zagotavlja, da bodo njegovi uporabniki vedno imeli dostop do orodij in virov, ki so potrebni za uspeh v današnjem hitro spreminjajočem se poslovnem svetu.
V zaključku, LinkedIn in njegov Sales Navigator predstavljata nepogrešljivi orodji za podjetja, ki želijo izkoristiti digitalno dobo za rast in razvoj. S prilagoditvijo strategij prodaje in trženja ob pomoči teh orodij lahko podjetja ne le izboljšajo svojo prodajno uspešnost, temveč tudi utrdijo svojo pozicijo na trgu ter zgradijo močnejše in bolj trajnostne poslovne odnose.
Pripravil: Božidar Pučnik, podjetniški mentor
Maribor, 26. 3. 2024
Projekt »JR podporno okolje 2023 – 2025«